Jakie kampanie reklamowe można realizować w internecie?
Data publikacji 7 grudnia 2022
Marketing internetowy jest narzędziem, za sprawą którego można zwiększyć ilość swoich potencjalnych klientów z użyciem nowoczesnych kanałów do komunikacji. Jeżeli chcemy zaistnieć w sieci i zbudować tam własny wizerunek, musimy zacząć działać. Warto sprawdzić, jakie kampanie reklamowe można zrealizować w sieci.
Reklamy na Facebooku
Jak mówi popularne ostatnimi czasy przysłowie: ,,Jeżeli nie ma Cię w internecie, to nie istniejesz – można to powiedzieć także o firmach, które nie korzystają z licznych plusów mediów społecznościowych w zakresie marketingu. Facebook jest jedną z najbardziej powszechnych platform tego typu, a promowanie działalności przy jego pomocy strzałem w dziesiątkę. Z uwagi na swój globalny zasięg, zaleca się jego wykorzystanie w małych, jak również dużych firmach.
Reklama Google Adswords
Reklamy Google Adswords pomagają firmom w zyskaniu możliwości pojawienia się na szczytach wyników wyszukiwania Google – nad wynikami organicznymi. Poza tym posiadanie marketingowego kanału stanowiącego bezpośrednie odzwierciedlenie wysiłku, który w niego wkładamy, jest doskonałym narzędziem, które możemy mieć w ramach wszystkich planów marketingowych. Nie jest to z całą pewnością darmowa forma reklamy w sieci – zupełnie przeciwnie, możemy w nią zainwestować naprawdę spory budżet. Niemniej jednak z pomocą specjalistów, którzy potrafią ukierunkować linki sponsorowane do właściwej grupy odbiorców – taka forma reklamy może przynieść nam spore korzyści, bez względu na wielkość przedsiębiorstwa i branżę, w jakiej działamy.
Linkedin jest kolejnym z mediów społecznościowych, na które warto zwrócić uwagę w kontekście reklamy w sieci. Zrzesza ono ludzi poszukujących kontaktów biznesowo-zawodowych. Obecnie jest to jedyny tego typu serwis, na którym możliwe jest bezpośrednie skontaktowanie się z managerem czy specjalistą, jak również wyszukanie konkretnej osoby, czy to na potrzeby nawiązania współpracy, czy przyszłej rozmowy kwalifikacyjnej.
Instagram i Tiktok
Instagram i Tiktok są obecnie bardzo popularnymi platformami społecznościowymi, które wykorzystują bardzo często firmy, chcąc się reklamować. Zależnie od tego, na czym będzie nam najbardziej zależało – obie proponują nam różnorodne rozwiązania reklamowe. Chociaż wybranie pomiędzy Instagram a Tiktok, nie jest łatwe, warto przemyśleć, do jakich odbiorców mamy zamiar dotrzeć i w jaki sposób łatwiej nam będzie reklamować swoje produkty. Nie zawsze bowiem sprawdzi się ładna grafika czy też reklama tekstowa.